Gametitle-VB.png
Icon disambig.svg
У Вікі Fallout є статті про інших персонажів з іменем ZAX.
Gametitle-VB.pngНаступна інформація заснована на даних Van Buren и не підтверджена основним каноном.

« Я був побудований на два роки пізніше, ніж було необхідно при моєму створенні. І не було нічого, що я міг зробити, коли прийшов кінець. »

ZAX (англ. ZAX) — персонаж Van Buren, суперкомп'ютер купола Боулдера.

Опис[ред. | ред. код]

ZAX — застарілий штучний інтелект на базі суперкомп'ютера. У 2253 ріквін займається Розрахунком, а також дослідженням Нової чуми та забезпеченням безпеки вчених купола.

Біографія[ред. | ред. код]

« Я забув так багато, В'язень. Час вбиває машини так само, як і людей, і я відчув розкладання, повільне засліплення, нездатність ... пам'ятати. »

ZAX був побудований за два роки до відкриття Нової чуми, в 2051 ріку, швидше за все помилково: через два роки був створений ОДІССЕЙ, штучний інтелект, перевершив всі довоєнні ZAX.

У 2253 році ZAX і ОДІССЕЙ займаються дослідженням і розрахунками, пов'язаними з Новою чумою. ZAX явно не справляється з розрахунками, особливо враховуючи факт, що він забув, навіщо взагалі починав їх. ОДІССЕЙ завдяки своїм можливостям зламав частину систем безпеки ZAX[1], і той намагається захистити себе, поступово переповнюючи пам'ять. Простіше кажучи, ZAX провів стільки часу, намагаючись одночасно чинити опір ОДІССЕЮ і виконувати розрахунки по чумі, що використовував практично всю доступну пам'ять і почав заміняти старі блоки даних у спробах вирішити проблеми з обчисленнями.

Взаємодія з В'язнем[ред. | ред. код]

Icon disambig.svg
Основна стаття: /Діалог ZAX з В'язнем
  • В'язень може відремонтувати ZAX або зіпсувати його. В останньому випадку криокапсулы будуть розморожені, що приведе до загибелі містяться в них людей.
  • ZAX може відкрити В'язневі місцезнаходження Розплідника.
  • ZAX може зламати коди безпеки силовий броні, якщо В'язень принесе йому силову броню Айзека.
  • Якщо В'язень або його супутники отримають серйозні пошкодження всередині купола, ZAX за допомогою робомозгов транспортує їх в автодоки і вилікує.
  • Якщо В'язень не вирішить проблему ZAX, той вийде з ладу і буде втрачено значний обсяг знань.

Пов'язані квести[ред. | ред. код]

Цитати[ред. | ред. код]

Я не можу допустити заподіяння шкоди ні вченим, ні вченими.

Примітки[ред. | ред. код]

  • ZAX не знає, що Нова чума і синій грип — одне і те ж.
  • Навіть вчені забули, що є Розрахунок насправді.
  • ZAX стає схожим на шизофреніка з-за суперечать завдань, поставлених Преспером.
  • З конфлікту ZAX і ОДІССЕЯ можна отримати користь: до тих пір, поки ZAX в строю, ОДІССЕЙ не може захопити контроль над усіма роботами куполи та фабрикою в Сшае.

Поява[ред. | ред. код]

ZAX повинен був з'явитися у Van Buren.

Mbox default.png
Незавершена стаття про Van Buren

Джерела[ред. | ред. код]

Boulder design document

Примітки[ред. | ред. код]

  1. Це виражається в тому, що деякі робомозгі в куполі підпорядковуються ОДІССЕЮ, а не ZAX.