Gametitle-FO1.pngGametitle-FO2.pngGametitle-FOT.pngGametitle-FOBOS.pngGametitle-FO3.pngGametitle-FNV.pngGametitle-FO4.pngPV13.pngGametitle-VB.pngGametitle-FOX.pngPenny Arcade.gifGametitle-D20.pngGametitle-FB.pngGametitle-FOS.png
Якщо ви шукали статтю про здібність Fallout 4, дивіться "Гуль (здібність).

« Гулі були колись людьми, які не встигли потрапити в Сховища під час бомбардування. Опромінення додало їм підвищену опірність радіації; вони також отримують бонус до захисту від отрут. На жаль, фізично вони дуже слабкі і не можуть використовувати важку зброю. »

— Опис в "Fallout Tactics"

Гуль (англ. Ghoul); в різних локалізаціях відомий також як «упир» та «мертвяк») — раса істот серії ігор "Fallout".

Опис[ред. | ред. код]

Гулі — жертви Великої війни, люди, перетворені нею в знівечені, покалічені істоти, через некрозу тканин втратили звичний людський вигляд. Тим не менш, гулификация зробила гулей майже несприйнятливі до радіації і старіння. Гулі живуть дуже довго — сотні років і навіть більше. У ранніх концепт-артах "Fallout" майбутніх гулей описували під назвою «кривавих людей» (англ. Bloodman), зовнішнім виглядом дуже нагадують мічених. У світі "Fallout" гулі зустрічаються практично повсюдно.

Походження[ред. | ред. код]

Bloodman — ранній концепт-арт

« Звичайно, це було тисячу років тому. Звідки, як ти думаєш, взялися гулі? Думаєш, ми просто прокинулися одним прекрасним ранком і сказали собі: «Ух ти, цікаво, як би це було, якби моя гниюча плоть лахміттям злазила з мого довбаний тіла?» »

Вузи про гулификации

Велика війна стала причиною загибелі кількох мільярдів людей. Однак її жертвами стали також багато з тих, хто пережив ядерні вибухи і що послідувала за ними Велику Ніч. В безлічі місць, на великих територіях дію радіації, вірусу ВПЕ, біоагентів і хімічних сполук викликало незворотні зміни в тілах людей, скільки-небудь тривалий час залишалися на поверхні, а також опинилися в недостатньо надійних укриттях, не здатних захистити від дії агресивного зовнішнього середовища.

Гулификация

Всі ці істоти, колишні людьми, але втратили людський вигляд, не можуть бути ані новим видом, ні расою. По всій видимості, їх назву ("упирів") є збірним позначенням людей, які зазнали впливу радіації, бактеріологічної зброї, токсинів і хімікатів, заражених, невиліковно хворих або перехворілих різними важкими та небезпечними захворюваннями (зразок прокази), а також мають ознаки мутації.

Серед розробників перших частин серії "Fallout" немає певної думки про походження гулей. Якщо Тім Кейн вважав єдиною причиною гулификации людей радіаційне опромінення, то Кріс Тейлор відстоював версію ФЕВ-походження гулей (точніше, спільного впливу радіації і вірусу ФЕВ). Кріс Авеллон виклав цю версію в "Біблії Fallout 0", але вже в "Біблії Fallout 9" відкинув її і знову став вважати радіацію єдиною причиною гулификации. В "Fallout 3" гулификация пов'язана, мабуть, тільки з радіацією — є приклади людей, які перетворилися в гулей в радіоактивних місцях: Мойра Браун у Мегатонне і Хайме у Данвич-білдінг.

На Тихоокеанському узбережжі більшість гулей є вихідцями з Сховища 12, розташованого під містом Бейкерсфілд (пізніше Некрополь). Двері цього сховища не могла бути замкнені належним чином, і після вибухів ядерних бомб мешканці сховища були опромінені величезними дозами радіації. Частина загинула від променевої хвороби, але іншим вдалося вижити, перетворившись в гулей. Гулі з інших регіонів з'явилися схожим чином.

Фізіологія і біологія[ред. | ред. код]

Зовнішній вигляд[ред. | ред. код]

Дикий гуль

Середньостатистичній людині гулі вселяють жах і огиду самим своїм виглядом. І дійсно, вони більше схожі на повсталих з могил мерців, ніж на живих. Спочатку здається неймовірним, що ці істоти колись були людьми. При середньому людському зростання — від півтора до двох метрів — маса дорослого гуля становить 80-160 фунтів (37-73 кг).

Вік[ред. | ред. код]

Багато з гулей внаслідок генетичної схильності або випадковості, певною мірою, змогли адаптуватися до життя в постядерному світі і навіть придбали такі якості, як довголіття або стійкість до радіації.

Довге життя гулей імовірно пояснюється тим, що під дією радіації та/або вірусу ФЕВ в їх організмі відбулися зміни на клітинному рівні, можливо — виявився пригнічений «ген старості»... Ще один варіант: швидкість і рівень відтворюваності ДНК. Зазвичай у клітинах міститься матеріал, достатній для кінцевого числа ділення. У разі гулей іноді з'являється новий генетичний матеріал[1]. Граничні терміни життя гулей не встановлені, однак частина з них народилася до Великої війни 2077 року, і їх можна зустріти під час дій "Fallout" (2161 рік), "Fallout 2" (2241 рік), "Fallout 3" (2277 рік),а так само в "Fallout: New Vegas" (2281 рік) і Fallout 4 (2287 рік). Тим не менш, гулі не є безсмертними — навпаки, вони дуже вразливі.

Розмноження[ред. | ред. код]

Гуль Тифон з Брокен Хіллс згадує, що «всі гулі стерильні». Судячи з усього, жінки-гулі безплідні. Шанси, що гулі-чоловіки зберегли деяку потенцію, кілька вище і навіть підтверджуються фактами (забавами Тіфона з гумової секс-лялькою; відвідуванням Ленні закладу «Котяча лапка» Нью-Ріно; небайдужим ставленням Харі до Нове.)

Інші особливості[ред. | ред. код]

  • Гулі несприйнятливі до шкідливого впливу радіації. Безліч гулей спеціально селяться в областях з підвищеною радіацією, знаходячи їх більш комфортними. Світяться гулі взагалі насолоджуються високим фоном радіації, «гріючись» від високорадіоактивного джерела і проводячи радіацію крізь себе, опромінюючи ворогів.
  • В замітці, знайденої в тестовій локації «"TestQAItems"», кажуть, що їх система життєзабезпечення змінена так, що кисень виробляється їх організмом в кількості, достатній, щоб підтримати їх життя надовго (з-за цього гулі, за версією "Fallout 3", живуть набагато довше людей), але його не вистачає, щоб зупинити їх некроз тканин.
  • Дикі гулі-різники, крім усього іншого, виявляють дуже швидку регенерацію: вони кидаються в супротивників своєю плоттю, і відірвані шматки дуже швидко виростають заново.

Види[ред. | ред. код]

Розумні гулі[ред. | ред. код]

Це гулі, які не здичавіли, більшість змирилося зі своєю гулификацией (серед інших — доктор Себастьян, ненавидить свою зовнішність) і не забули своє справжнє людське походження. Зазвичай вони не агресивні до людей, а з супермутантами підтримують нейтральні відносини. Але багато людей вважають їх виродками і не хочуть мати з ними нічого спільного.

Дикий гуль[ред. | ред. код]

Дикий гуль

Icon disambig.svg
Основна стаття: Дикий гуль

Дикі гулі — це мутанти, що втратили здатність розумно мислити і живуть одними лише інстинктами, стаючи практично зомбі. Тим не менш, до звичайних гулям вони відносяться дружньо, приймаючи їх за «своїх» за зовнішнім виглядом (приклад — Маска гуля).

Сяючі гулі[ред. | ред. код]

Icon disambig.svg
Основна стаття: Сяючий гуль

Деякі гулі отримали настільки високу дозу радіації, що стали світитися самі. Їх називають «світяться». Вони самі є джерелами радіації, можуть використовувати її для поразки ворогів і лікування себе і собі подібних, за що їх переслідують ще сильніше, ніж диких гулей. Деякі дослідники, такі як Ізабелла Прауд і Доктор Берровз, вивчали життя, анатомію і фізіологію світяться.

ФЕВ-мутанти[ред. | ред. код]

Гарольд і Талиус, незважаючи на те, що вони дуже схожі на гулей (ними ж більшістю людей і вважаються), по суті не є ними. Вони — особливий вид мутантів, отриманих при контакті з вірусом ВПЕ.

Народжені гулі[ред. | ред. код]

Icon disambig.svg
Основна стаття: Народжений гуль
Gametitle-VB.pngНаступна інформація заснована на даних Van Buren и не підтверджена основним каноном.
  • У ході експериментів доктора Себастьяна над людьми в Резервації були отримані так звані "народжені гулі".
Gametitle-VB.pngКінець інформації, заснованої на даних Van Buren.

Відомі гулі[ред. | ред. код]

Примітки[ред. | ред. код]

  • У перших двох іграх серії все гулі чоловічої статі і майже всі гулі розумні, хоч і можуть бути ворожі.
  • Деякі дикі гулі навіть можуть говорити. Так, наприклад, в Сховище 34 гулі-охоронці можуть вимовити «Стояти», «Смер-рть» і «Вбити його!».
  • В "Fallout 4" можна побачити дитину-гуля, який ховався в холодильнику від бомб.

Поява[ред. | ред. код]

"Гулі" з'являються у всіх іграх серії "Fallout" та згадуються в "Біблії Fallout".

За лаштунками[ред. | ред. код]

  • Гуль у арабській міфології — вовкулак, істота, що живе в печерах і колодязях, розривають свіжі могили і поедающее трупи; на людей не нападає. В англомовну культуру арабські гулі увійшли до початку XIX століття через літературу і поступово закріпилися на правах «рідної» нечисти.
  • У реальному світі не виявлено жодного випадку гулификации людини. Все, схильні до дії великих доз радіації (як і бойових хімічних, бактеріологічних та інших речовин і впливів), вмирали в муках протягом короткого часу.

Галерея[ред. | ред. код]

"Fallout" і "Fallout 2"[ред. | ред. код]

"Fallout Tactics"[ред. | ред. код]

"Fallout: Brotherhood of Steel"[ред. | ред. код]

"Van Buren"[ред. | ред. код]

"Fallout 3"[ред. | ред. код]

"Fallout: New Vegas"[ред. | ред. код]

"Fallout 4"[ред. | ред. код]

"Fallout Online"[ред. | ред. код]

"Fallout Shelter"[ред. | ред. код]

Примітки[ред. | ред. код]

  1. Інтерв'ю Кріса Тейлора Vault 13.net
Істоти