Gametitle-FO1.pngGametitle-FO2.pngGametitle-FOT.pngGametitle-VB.pngGametitle-FO3.pngGametitle-FO3 OA.pngGametitle-FNV.pngGametitle-FO4.png

Армія США (англ. United States Armed Forces) — це сукупність збройних сил довоєнних США, в склад яких (за наявними відомостями) входили сухопутні війська, військово-повітряні сили, військово-морські сили, корпус морської піхоти і берегова охорона, а також сили Національної гвардії. Головнокомандуючим збройними силами США був президент США.

Розроблення і здійснення військової політики США під загальним керівництвом військового міністра (Secterary of War) виконували Міністерство війни (Department of War) і Міністерство оборони (Department of Defence).

До Великої війни[ред. | ред. код]

Станом на 2077 рік, збройні сили США були наймогутнішою і технічно оснащеною армією в світі. Єдиним порівнянним по силам суперником для неї була Народно-визвольна армія Китаю. Обидві армії билися на фронтах Третьої Світової війни.

До цього часу в армії США досить широке поширення отримали високотехнологічне енергетичну зброю, комплекти силовий броні та бойові роботи (зокрема, робот-охоронець і Містер Сміливець).

На озброєнні військово-повітряних сил, крім реактивної авіації, використовувалися конвертопланы (так, прототипи VB-02 брали участь в останніх боях за Анкоридж, хоча їх серійне виробництво було намічено на 2083 рік).

В якості засобів індивідуального захисту піхотинці одержали кілька варіантів бойової броні, а підрозділи хімічних військ — комплекти екзогенної броні.

Тим не менш, можна говорити про деяких кризових явищах:

  • паливно-енергетичний криза і ресурсний голод обмежували можливості військової промисловості за насичення військ найбільш ефективними зразками озброєння, змушували використовувати запаси застарілого і трофейної зброї, а також розробляти, виробляти та використовувати нові зразки низкотехнологичного зброї (наприклад, пістолети Colt 6520, штурмові гвинтівки R91);
  • наявність і використання декількох різних типів зброї безсумнівно ускладнювало його експлуатацію, ремонт і постачання військ;
  • випуск облігацій військової позики як джерела для додаткового фінансування військових витрат цивільним населенням свідчить про фінансових утрудненнях уряду.
  • в 2077 році збільшилася кількість дезертирів
  • 10 жовтня 2077 року підрозділ охорони дослідного центру на військовій базі Маріпоза повстало, взявши під контроль підземна споруда і розстрілявши перебували на базі вчених. За наявними даними, ця подія залишилася непоміченою, і навіть після того, як 20 жовтня 2077 року капітан Максон оголосив по радіо, що він і його люди дезертирують з армії, ніякої реакції не послідувало[1] — по всій видимості, до цього часу у військового командування були більш серйозні проблеми...

Відомі військові операції[ред. | ред. код]

  • військово-поліцейські операції на території Мексики;
  • з 2066 року — бойові дії на Алясці і Алеутських островах («Анкориджский фронт») проти збройних сил Китаю; бойові дії тривали протягом 11 років і завершилися 10 січня 2077 року перемогою американців. Саме тут була вперше застосована силова броня.
  • 2072 — анексія Канади, яка отримала юридичне оформлення 14 лютого 2075 року[2] і остаточно завершена до 2076. Підрозділи армії США брали пряму участь в окупації території країни, підтримці тут «порядку» і придушенні бунтів — зафіксовані випадки розстрілу учасників канадського опору.
  • 2074 — десантна операція на Тихоокеанському узбережжі Китаю;
  • військова кампанія в дельті річки Янцзи (Yangtze campaign), в ході якої сили морської піхоти США зайняли Шанхай і Нанкін.
  • тривала кампанія на материку, в ході якої передові частини американських військ дійшли до столиці — Пекіна.
  • кампанія в пустелі Гобі, в ході якої США спробували захопити розміщені тут китайські військові комплекси. Хтось із солдатів, що брали участь у цій кампанії, привіз у Мохаве гвинтівку, якою він користувався в пустелі.
  • з січня 2073 року — придушення антиурядових виступів, «продовольчих» і голодних бунтів на території США, у яких брали участь підрозділи, оснащені моторизованої бронею, а також військові частини, зняті з Анкориджского фронту і перекинуті з Китаю.
  • 23 жовтня 2077 року — стратегічні ядерні сили США брали участь в обмін ядерними ударами в ході Великої війни.

Після Війни[ред. | ред. код]

Після обміну ядерними ударами, знищення вищого військово-політичного керівництва США та наступного розпаду держави, збройні сили США припинили своє існування як єдине ціле, однак зберегли внутрішню дисципліну і організацію підрозділи продовжували існувати ще деякий час. Серед них можна згадати:

  • повстав гарнізон військової бази Маріпоза, здійснив перехід в урядовий бункер Лост-Гіллс і згодом перетворився у Братство Сталі.
  • підрозділу, що охороняли бурову вишку Посейдон і евакуйованих на неї урядових чиновників, що згодом стали основою збройних сил Анклава.
  • цілком можливо, вижили також екіпажі окремих кораблів ВМФ (в першу чергу, підводних човнів) — принаймні, до вичерпання запасу автономності.
  • головного героя четвертої частини серії (ветеран ЗС США)

Наявність скелетованого останків на закинутих військових базах дозволяє припустити, що окремі підрозділи і військовослужбовці намагалися пережити тут «ядерна ніч».

Військові бази[ред. | ред. код]

До початку Великої війни армія США мала у своєму розпорядженні розгалуженою інфраструктурою на всій території країни, окремі об'єкти якої пережили атомні вибухи і що послідувала потім «ядерна ніч». Багато з них згодом були знайдені, відновлені і обжиті (або розграбовані) населенням, однак законсервовані об'єкти зберігалися як мінімум, до 2241 року.

Тихоокеанське узбережжя США[ред. | ред. код]

Околиці Вашингтона[ред. | ред. код]

Пустку Мохаве[ред. | ред. код]

Південно-західні штати США[ред. | ред. код]

Техас (Fallout: Brotherhood of Steel 2)[ред. | ред. код]

  • Corpus Christi Naval Base (The Corpse)

Тихоокеанське узбережжя Канади і Аляска (Fallout Extreme)[ред. | ред. код]

  • закинуті пускові шахти балістичних ракет США (Abandoned USAF nuclear silos)
  • станція супутникового зв'язку Танго-Відлуння (Satellite relay station Tango-Echo)

Примітки[ред. | ред. код]

  1. щоденник капітана Максона
  2. про це згадано в голодиске GNN News

Галерея[ред. | ред. код]

Зображення в Музеї Свободи

Постери[ред. | ред. код]

Друга світова війна (Fallout 4 intro)[ред. | ред. код]

Військові сили операції Анкоридж[ред. | ред. код]

Інші сили[ред. | ред. код]