FANDOM

Wojna RNK z Wielkimi Chanami - konflikt zbrojny pomiędzy Republiką Nowej Kalifornii a Wielkimi Chanami.

Przyczyny

Gang Chanów, od dziesięcioleci dawał się we znaki RNK. Jeszcze za czasów Cienistych Piasków, Chanowie porwali Tandi, późniejszą panią prezydent. Po wielu latach walk Chanowie zostali zmuszeni do opuszczenia Kalifornii i ucieczki na wschód. Charakter ich organizacji z gangu, zmienił się na typowo plemienny. Mimo to zatargi z Republiką pozostały. RNK coraz bardziej potrzebowała nowych terenów. Dotarła na Pustkowia Mojave, spotkała tam też Chanów. Dowództwo wojsk, postanowiło wykurzyć Chanów z ich terytoriów siłą.

Przebieg

Prezydent RNK, Aaron Kimball w trakcie kampanii Mojave pod pretekstem rozliczeń za dawne czasy, nakazał żołnierzom ich zaatakować. Dobrze wyposarzeni i wyszkoleni żołnierze RNK w szybkim czasie wypierali Chanów z ich terytoriów. Chanowie rozpierzchli się po pustkowiach. Część z nich, w tym kobiety i dzieci schronili się w ostatniej osadzie Chanów, Bitter Springs. Doszło tam do masakry przez wojska RNK. Zginęli mężczyźni, kobiety i dzieci. Republika nie miała wtedy dla nich litości.

Po zniszczeniu sił Chanów w Bitter Springs, walki z Chanami ustały, bitwa ta została uznana za ostateczne zwycięstwo RNK w tej wojnie.

Skutki

RNK po zwycięstwie nad Wielkimi Chanami zwróciła na siebię uwagę Legionu, który dopiero co leczył rany po bitwię o Zaporę Hoovera. Chanowie udali się do kanionu Red Rock, tam założyli swoją osadę. Dzięki Uczniom Apokalipsy nauczyli się jak przetrwać na dzikich pustkowiach. Nawiązali również owocną współpracę z Bestiami, którym dostarczali środki psychoaktywne. Nawiązali również sojusz z Legionem Cezara, po to by zemścić się na RNK.