FANDOM

Wielcy Chanowie - jeden z gangów z Pustkowi Mojave.

Historia

Po wyparciu ze swoich terenów przez RNK, Chanowie wyruszyli daleko na wschód. Dotarli na Pustkowia Mojave, do Bitter Springs. Tam zajęli się produkcją oraz handlem narkotykami.

Na przestrzeni dziesięcioleci organizacja ta z gangu stała się plemieniem. Chanowie zaczęli żyć tak jak zwykli mieszkańcy pustkowi, jednak ich podstawowe cele takie jak grabieże oraz brudne interesy pozostały na porządku dziennym.

Ich spokój i rozwój nie trwał długo. W 2278 roku doszło do masakry w Bitter Springs. Siły RNK dokonały masakry mieszkańców, w tym kobiet, dzieci oraz starców. Ci, którzy ocaleli osiedlili się w paśmie górskim Sierra Nevada, w Kanionie Red Rock z dala od innej cywilizacji.

Zawiązali sojusz z Legionem Cezara, licząc na odzyskanie chwały odebranej przez RNK i zemstę na oprawcach.

Społeczeństwo

Chanowie mieszkają w namiotach wzorowanych na tych używanych przez mongolskich nomadów. Jednak w przeciwieństwie do innych mieszkańców Mojave, Chanowie wykorzystują namioty do czegoś więcej niż tylko do spania. Przechowują w nich cały swój dobytek. W przeciwieństwie do Szakali, Żmij, Bestii bądź innych bandytów Chanowie nie są wrogo nastawieni do przybyszy.

Wielcy Chanowie zajmują się rolnictwem oraz myślistwem. Jednak najbardziej znani są z produkcji narkotyków. To przynosi im największe zyski. W Kanionie Red Rock panują trudne warunki, jednak rośliny potrzebne do produkcji rosną tam idealnie.

Relacje z innymi

Chanowie handlują
Obóz chanów

Obóz Chanów

z przedstawicielami wszystkich frakcji, jednak szczególną wrogością darzą Republikę Nowej Kalifornii. Za krzywdy wyrządzone w przeszłości. W ich pamięci szczególnie zapadła Masakra w Bitter Springs. Mimo to w szeregach RNK można spotkać przedstawicieli Chanów.

Największymi odbiorcami towarów Chanów są Bestie. Razem z nimi są pod silnymi wpływami Legionu Cezara.

Występowanie

Wielcy Chanowie występują jedynie w Fallout: New Vegas.