FANDOM

Upadek Nelson - bitwa stoczona pod Nelson przez Legion Cezara oraz RNK w 2281 roku.

Geneza

W Nelson stacjonowały oddziały RNK, zabezpieczające odcinek lądu wzdłuż rzeki Kolorado. Według Generała Olivera to ważny punkt pomiędzy Camp Forlorn Hope a Camp Searchlight. Ledwie skończono budowę bazy, dzięki informacjom od szpiega z Camp McCarran, Legion zaskoczył siły RNK zlokalizowane w mieście przypuszczając atak.

Przebieg

Oddziały Legionu dowodzone przez Decaunsa Flauta zaatakowały żołnierzy RNK znajdujących się w mieście. Legioniści szybko przegonili niedoświadczonych żołnierzy Republiki, z których kilku zginęło lub zostało rannych. Trzech żołnierzy dostało się do niewoli.

Następstwa

W czasie gdy Kurier pojawił się na Pustkowiach Mojave, Legion wciąż okupuje Nelson. Walki dookoła miasta są statyczne, żadna ze stron nie odważyła się przypuścić poważniejszego ataku. Linia frontu w ogóle nie drga. Morale Legionu są wysokie, natomiast żołnierzy z Forlorn Hope bardzo złe. Na rozkaz Cezara, legioniści czekają aby uśpić czujność RNK w regionie przed młotem jaki spadnie na nią w trakcie ataku na Zaporę Hoovera.

Pomiędzy Nelson a Forlorn Hope rozpościera się pole bitwy na którym leżą umierający żołnierze Republiki. Przy każdym z nich Legioniści ustawili minę, aby w razie próby ratunku zginęło więcej żołnierzy. Żołnierze błagają Kuriera o śmierć.

Kurier może zadecydować czy stanąć po stronie RNK czy Legionu. Jeżeli zdecyduje się poprzeć Republikę, poprowadzi szturm na Nelson, natomiast po stronie legionistów dokona masakry w Camp Forlorn Hope.

Występowanie

Bitwa o Nelson została wspomniana w Fallout: New Vegas.

Galeria