FANDOM

United States Space Administration (USSA) - przedwojenna agencja rządowa Stanów Zjednoczonych, odpowiedzialna za program kosmiczny Stanów Zjednoczonych.

Historia

Pierwszym poważnym przedwsięwzięciem USSA było wysłanie pierwszego człowieka w kosmos. 5 maja 1961 roku Kapitan Carl Bell został pierwszym człowiekiem w przestrzeni kosmicznej. W kosmosie spędził 12 minut i 7 sekund, okrążając przez ten czas orbitę ziemską jeden raz. Wyprowadziło to Stany Zjednoczone na pierwsze miejsce w wyścigu kosmicznym pomiędzy USA, Chinami a ZSRR. Niestety kapsuła Defiance 7, na której leciał Kapitan Bell, rozbiła się podczas powrotu na Ziemię.

16 lipca 1969 roku, lądownik kosmiczny Virgo II z trzema astronautami na pokładzie wylądował na księżycu. Kapitanowie Richard Wade, Mark Garris oraz Michael Hagen, byli pierwszymi ludźmi na srebrnym globie.

14 listopada USSA wysłała lądownik Virgo III z kolejną misją na księżyc.

W 2020 roku, ze względu na kryzys ropy na świecie, rakieta typu Delta IX wykonała ostatni lot w historii podboju kosmosu. W tym czasie rakieta Zeus 12 wykonała najdłuższy lot w historii. Trwał on 17 dni.

W 2035 roku, wszystkie rakiety zostały przemianowane na rakiety z głowicami nuklearnymi.

Ciekawostki

  • USSA jest odpowiednikiem agencji kosmicznej NASA.

Występowanie

USSA nie występuje w żadnej z gier, jednak jest wspomniane w Fallout 3 i Van Buren.