FANDOM

Pojazd pip boy ikona
Pojazdy
- urządzenia przeznaczone do transportu ludzi lub towarów z jednego miejsca do drugiego. Zaliczamy do nich: samochody, ciężarówki, motocykle, pociągi, samoloty, statki.

W świecie Fallouta na ogół napędzane są silnikami elektrycznymi lub ogniwami jądrowymi lub benzyną. Armia supermutantów Mistrza posiadała również kilka ciężarówek napędzanych parą.

W powojennym świecie wiele z pojazdów jest po prostu zwykłymi wrakami, które już nigdy nie będą w stanie działać.

Historia

Jako, że przed wojną ostatnie zasoby ropy na świecie skończyły się, komunikacja drogowa zaczęłą zanikać a wiele pojazdów zostało unieruchomionych. Zaczęto pracować nad nowymi źródłami energii. Tak wynaleziono napęd ogniwami jądrowymi. Stanowiły one jednak drogą alternatywę dla benzyny, więc nie każdego było na nie stać.

Wiele pojazdów nie przetrwało Wielkiej Wojny a technologia poszła w zapomnienie. Nielicznym ludziom i organizacjom udało się zachować jakikolwiek pojazd w dobrym stanie. Niewielu udało się bez fachowych książek i orginalnych zamiennych części przywrócić je do działania. 

Najwięcej działających pojazdów posiadała Enklawa, będąca kontynuacją rządu Stanów Zjednoczonych. Mogła ona dobrze zabezpieczyć swój sprzęt przed skutkami wojny. Inne organizacje takie jak RNK przywróciły do działania starą technologię i przerobiło na swoje potrzeby. Obie te organizacje posiadają dużą flotę Lataczy.