FANDOM

Ghulszkic

Ghul - najpopularniejsza mutacja u ludzi

Mutacja
(łac. mutatio - zmiana) - nieodwracalna zmiana kodu DNA spowodowana zarówno czynnikami środowiskowymi (promieniowanie, chemikalia), jak i losowymi (np. losowa mutacja DNA w zygocie). Zmiana zaburza pracę komórki powodując jej śmierć, bądź upośledzenie funkcji (Ghul). Niewielki procent mutacji stanowią mutacje ze skutkami pozytywnymi (Supermutant). W powojennym świecie istnieje wiele mutacji spowodowanych wirusem FEV oraz promieniowaniem radioaktywnym.

Przyczyny

Promieniowanie radioaktywne

Zobacz też: Promieniowanie radioaktywne

Zdolność jąder atomowych do rozpadu promieniotwórczego, który najczęściej jest związany z emisją cząstek alfa, cząstek beta oraz promieniowania gamma.

Szczególnym rodzajem promieniotwórczości jest rozszczepienie jądra atomowego, podczas którego radioaktywne jądro rozpada się na dwa fragmenty oraz emituje liczne cząstki, między innymi neutrony, które mogą indukować kolejne rozszczepienia. Zjawisko takiej reakcji łańcuchowej jest wykorzystane w elektrowniach jądrowych oraz w bombach jądrowych.

Wirus FEV

Zobacz też: FEV

Wirus opracowany przez labolatoria Livemore/Bronsomn w zakładzie West Tek. Został przygotowany żeby zwiększać stopień złożoności serii DNA/RNA w krótszym okresie czasu.

Występowanie

Mutacje oraz wszelkiego rodzaju ich efekty występują w każdej grze Serii Fallout.