FANDOM

Morze Blasku na zapowiedzi Fallouta 4 podczas E3

Panorama Morza Blasku

Morze Blasku - obszar, będący silnie radioaktywną ruiną przedwojennego miasteczka na południowy zachód od Bostonu. Lokacja ta jest wysoce niebezpieczna z powodu środowiska pełnego trującego powietrza oraz agresywnej fauny. Tutaj swoją siedzibę na terenie Wspólnoty mają Dzieci Atomu, a kryjówkę dawny naukowiec Instytutu - Virgil.

Historia

Z historii wynika, że tamtego pamiętnego dnia, czyli w sobotę 23 października 2077 roku, gdy doszło do Wielkiej Wojny, na tamtejsze tereny spadła wyjątkowo potężna bomba jądrowa, prawdopodobnie produkcji chińskiej. Gdy Jedyny Ocalały wchodził na rampę zjazdową do Krypty 111 zobaczył w oddali nagły błysk i powstający grzyb atomowy. Na szczęście fala uderzeniowa ominęła jego, rodzinę oraz jego sąsiadów, gdyż już byli poniżej powierzchni.

Na terenie Morza Blasku żyją radskorpiony, Szpony Śmierci oraz inne potwory, jakie powstały pod wpływem długotrwałego promieniowania. Rzadko kto zapuszcza się na te tereny. Zarówno Bractwo Stali, jak i Trasa, czy też Minutemani nie ośmielają się przekroczyć granicy tego radioaktywnego terenu. Nawet Instytut, budzący największy strach mieszkańców Wspólnoty, trzyma się od tej lokacji jak najdalej. Aby móc eksplorować jak najdłużej tą lokację należy posiadać jak najwięcej Anty Radu i Rad-X, ewentualnie szczelny kombinezon ochronny, a najlepiej sprawny Pancerz Wspomagany.

Lokacje

  • Krater Atomu - miejsce istnienia niejako klasztoru Dzieci Atomu. Jest to olbrzymi krater, jaki powstał w wyniku trafienia w ziemię oraz eksplozji bomby atomowej.
  • Skalna jaskinia - strzeżona przez wieżyczki i Protektrony jaskinia, pozbawiona radiacji. Miejsce ukrycia się zbuntowanego naukowca Instytutu, zmienionego w supermutanta przez eksperymeny Vigila.

Ciekawostki

  • Jest to jedna z najbardziej radioaktywnych i zarazem najniebezpieczniejszych lokacji w całej grze.

Występowanie

Morze Blasku występuje jedynie w Fallout 4.