FANDOM

Lanius znany również jako Potwór Wschodu - legat i druga osoba po Cezarze w Legionie. Jeden z możliwych przeciwników końcowych oraz antagonistów w Fallout: New Vegas.

Biografia

Zanim Lanius stał się najlepszym wojownikiem Legionu, należał do plemienia Koroskórych zamieszkujących tereny leżące na wschód od Mojave. Gdy miał 12 lat, jego plemię zaczęło walkę z Legionem. Lanius czasami atakował całe patrole Legionu samotnie. Gdy plemię zrozumiało że nie wygra, poddało się. Z tego powodu Lanius wpadł w szał, i zanim go ogłuszono zabił gołymi dłońmi wodza i 15 innych współplemieńców. Gdy się obudził, jego twarz była oszpecona, a nad nim stał Cezar. Zaoferował mu miejsce w Legionie, oraz maskę wzorowaną na wizerunku boga Marsa specjalnie dla niego. Lanius zaakceptował propozycję, ale w zamian zażądał pozwolenia na zabicie swoich współplemieńców (Cezar zgodził się na ten warunek, zabraniając jednak zabić kobiety). Od tego czasu Lanius poprowadził Legion do zwycięstwa nad 19 plemionami i prowadził podbój Kolorado.

Po Pierwszej bitwie o Zaporę Hoovera został awansowany na Legata i głównodowodzącego wojskami Legionu, ponieważ poprzedni Legat za klęskę w tej bitwie został skazany na śmierć. Lanius jest końcowym bossem w grze po stronie innej niż Legion, oraz najsilniejszą postacią w grze. Ze swoim mieczem, Ostrzem Wschodu budzi strach zarówno wśród wrogów jak i samych legionistów. Jeżeli gracz wybiera jednak stronę Legionu, po śmierci Cezara to on może zostać nowym przywódcą.

Joshua Graham wspomina, że nie słyszał o Laniusie do czasu swojej egzekucji w 2277 roku, co oznacza że Lanius został członkiem Legionu prawdopodobnie po tym wydarzeniu. Kilka wersji przeszłości Laniusa wskazuje, że część jego historii może być zmyślona aby zbudować legendę potężnego Legata, a prawdopodobnie tylko Lanius i Cezar znają prawdę.

Wyposażenie

Ubrania Broń Inne przedmioty Przy śmierci
Pancerz Legata
Hełm Legata
Ostrze wschodu Hełm Legata
Ostrze wschodu
5 x Granat błyskowy
-

Ciekawostki

  • Powstał fanowski film w którym przedstawiono historie Legata Laniusa pod tytułem Fallout: Lanius. W tytułową rolę wcieliła się osoba, która podkładała głos tej postaci w Fallout: New Vegas - Mitch Lewis.
  • Lanius w przeciwieństwie do Joshu'y Grahama nie posługuje się swoim prawdziwym imieniem.
  • Jego imię po łacinie znaczy "Rzeźnik".
  • Mimo swej rzekomej odwagi, po wytrąceniu mu z rąk jego broni może zacząć uciekać.

Występowanie

Lanius występuje w Fallout: New Vegas, oraz jest wspomniany w jego dodatkach Szczere Serca i Droga przez Pustkowia.

Antagoniści w Serii Fallout

Galeria

Fallout: New Vegas

Fallout: Lanius