FANDOM

Kościół Jezusa Chrystusa Świętych w Dniach Ostatnich - odłam chrześcijaństwa. Pierwotna nazwa brzmiała Kościół Chrystusa, lecz zmieniono ją dla odróżnienia od innych kościołów chrześcijańskich. Wyznawcy nazywani są potocznie mormonami. Przed wojną, główna siedziba Kościoła znajdowała się w Salt Lake City w stanie Utah.

Historia

Przed wojną:

Założycielem i pierwszym prorokiem Kościoła był Joseph Smith, Jr. Jedną z najważniejszych różnic dzielących ten kościół od innych kościołów chrześcijańskich jest uznawania Księgi Mormona za świętą obok Biblii. Duże skupisko Mormonów, przed wojną znajdowało się w stanie Utah.

W 2062 roku, duża liczba Mormonów została zamknięta w Krypcie 70, zlokalizowanej w Salt Lake City.

Po wojnie:

Mini-FOV Logo Ten fragment bazuje na Van Buren i nie jest potwierdzony przez kanon Fallouta.

W 2190 roku, po otwarciu Krypty 70, przy pomocy urządzenia zwanego G.E.C.K Mormoni utworzyli osadę, na ruinach dawnego Salt Lake City zwaną Nowym Jeruzalem. W szybkim czasie miejscowość, ta stałą się ostoją dla podróżników i okolicznych plemion. Dzięki wiedzy i naukom Mormonów tereny te zaczęły szybko się rozwijać. Parę lat później założono osadę Nowe Kanaan, z której wyruszali do okolicznych plemion misjonarze.

W 2246 roku, jeden z misjonarzy Joshua Graham, wraz z dwona Uczniami Apokalipsy, odnalazł starą księgę, o Starożytnym Rzymie. Razem postanowili odbudować świat wedle ideałów Rzymskich. Graham został wyrzucony z szeregów misjonarzy.

W 2281 roku, pomiędzy Mormonami z Nowego Kanaan a Republiką Nowej Kalifornii podpisano traktat handlowy, na mocy, którego Karmazynowa Karawana wyruszała w tamte strony.

W tamtym czasie, na terenie Parku Narodowego Zion, rywalizowali między sobą, dawny członek Mormonów, Popielec oraz okoliczni misjonarze.

Najbardziej znani Mormoni

Występowanie

Mormoni występują w Fallout: New Vegas. Mieli się pojawić w anulowanym Van Buren.