FANDOM

Goodsprings - niewielkie miasteczko na [[Pustynia Mojave|Pustkowiach tu wyleczony zostaje Kurier po tym, jak otrzymał postrzał w głowę i został uratowany przez Victora, a następnie "poskładany" przez doktora Mitchella

Historia

Przed Wielką Wojną Goodsprings było typowym "miastem duchów", czyli niewielką, górniczą osadą założoną we wczesnym okresie istnienia USA. W wyniku wojny miasteczko wyludnia się i ponownie zasiedlone zostaje, kiedy RNK postanawia wykorzystać pobliskie kopalnie oraz stały, pewny dostęp do świeżej wody.

Poza nieregularnymi dostawami, Goodsprings zmagać się musi z dwoma głównymi problemami. Pierwszym z nich jest niewielka grupka przestępców pod przewodnictwem Joe Cobb'a, którzy niedawno uciekli z Zakładu Karnego RNK. Przyczyną kłopotów z gangiem jest Ringo, kupiec Karmazynowej Karawany, którego skazańcy chcą zabić i są gotowi przeszukać całe miasto, aby to zrobić. Drugim wielkim problemem są gekony, które czasami atakują osadę, odcinają ludzi od źródeł wody, oraz zabijają krętorogi, będące głównym źródłem dochodów miasteczka.

Chet prowadzi Sklep z zaopatrzeniem Goodsprings i zajmuje się większością transakcji z handlarzami, którzy przybywają głównie po skóry i mięso. Oprócz nielicznych handlarzy, tylko zdesperowani podróżni, którzy potrzebują zaopatrzenia zaglądają do miasteczka. Trudy, nazywana przez Sunny Smiles "Matką Miasta", zajmuje się saloonem Prospector. Osada posiada również własnego lekarza - Mitchella, który pochodzi z Krypty 21 w Nowym Vegas.

Wygląd

Dom Doktora Mitchella znajduje się na zachodzie osady, Prospector Saloon (na zewnątrz saloonu znajduje się Skrzynka pocztowa Mojave Express) oraz Sklep z zaopatrzeniem Goodsprings położone są na północy. Kilku osadników mieszka w domkach.

Są trzy miejsca w Goodsprings, gdzie można bezpiecznie przechowywać rzeczy. Wszystko w domu Doktora Mitchella jest niczyja i zabranie ich nie zmniejsza Karmy. Podobnie w  chatce Victora, ale znajduje się tu również kilka miejsc do przechowywania ekwipunku. Dom na południe od saloonu jest najbardziej wygodny, posiada wolne łóżko oraz kilka "pojemników" na ekwipunek. Luzak Pete sypia w tym domku, czasem zdarzy się też spotkać osadnika, lecz jedno łóżko jest zawsze wolne.

Goodsprings posiada także opuszczoną szkołę, gdzie można znaleźć trochę wyposażenia i kapsli. Na zachód od domu Doktora Mitchella znajduje się opuszczona stacja benzynowa, której również zawiera drobne łupy można używać jej jako kryjówki (posiada szafki oraz łóżko), jednak możliwość ta zostaje odblokowana dopiero po zabiciu/wsparciu w walce ze skazańcami Ringo.

Budynki

Mieszkańcy

Powiązane zadania

Ciekawostki

  • Goodsprings oparte jest na miejscowości o tej samej nazwie, a niektóre z budynków zostały odtworzone na tyle, na ile pozwolił silnik gry.

Występowanie

Goodsprings występuje jedynie w grze Fallout: New Vegas.