FANDOM

Wojna, zawsze taka sama.

To był nieuchronny koniec drogi jaką obrała ludzkość.

Wszyscy liczyli na zwycięstwo, każdy był optymistą. W miarę eskalacji działań wojennych, optymizm zanikał a społeczeństwo zaczęło się rozpadać. Zbudowano wielkie schrony dla bogatych, wpływowych i potężnych oraz tych, którzy mieli zapewnić im przetrwanie. W schronach zgromadzono zapasy i sprzęt. Przeszłość została daleko w tyle. Teraźniejszość przestała istnieć. Jedynej nadziei można było upatrywać w przyszłości.

Potężny schron Krypta 0 miała być centrum sieci schronów. Chroniła przywódców, artystów i naukowców. Mieszkańcy Krypty 0 mieli poprowadzić ludzi w nowe życie, do nowego świata. Ale po atomowej katakombie, świat stał się bezwzględny. Mieszkańcy schronów gołymi rękami nie mogli zbudować post-nuklearnej utopii. Stworzono maszyny, które miały ujarzmić Ziemię, najpierw wypaloną płomieniami wojny a potem skutą lodem nuklearnej zimy.

Rakiety jednak opuściły silosy, zanim zanalizowano te plany. W czasie zagłady, łączność między schronami została zerwana. Kolejne schrony ulegały zniszczeniom. Ci którzy przetrwali, byli skazani na własne siły. Jednak, niektóre schrony ocalały. Wojskowi jednej z Krypt, na zachodnim wybrzeżu Ameryki Północnej wyszli cało z zagłady. Powzięli mocne postanowienie przetrwania na atomowej pustyni. Zaczęli zbierać sprzęt ze schronów. Choć byli liczni i silni, studiowali wiedzę techniczną i pilnie jej strzegli, bo wiedzieli, że od niej zależy ich przyszłość. Z czasem utworzyli Bractwo Stali.

Wykorzystując swą wiedzę zaczęli cywilizować pustkowia. Bractwo Stali ogłosiło się technicznymi zbawcami ludzkości. Jego członkowie przemierzali świat w poszukiwaniu ocalałej wiedzy, zdobywali obozy mutantów, osady bandytów i zniszczone resztki schronów.

Choć potężni, zdawali sobie jednak sprawę, że bez wsparcia przetrwanie może być bardzo trudne. Bractwo potrzebowało świeżej krwi, co stało w sprzeczności z zasadami ujawniania tajemnic wiedzy. po długich dyskusjach, Starsi postanowili nie dzielić się wiedzą z obcymi. Byli przekonani, że przetrwają żyjąc tak, jak dotychczas. Mniejszości, która miała inne zdanie, Starsi wyznaczyli zadanie na pustkowiach.

Supermutanci, żołnierze pokonanej armii zostali zmuszeni do odwrotu przez pasmo gór na wschodzie. Bractwo zbudowało sterowce i nakazano mniejszości wyśledzić i ocenić liczbę pozostałych przy życiu mutantów.

Podczas pokonywania wysokich gór, zdarzył się wypadek. Wielka burza, chwyciła w swe objęcia główny sterowiec i zniosła go daleko z kursu. Potężny zeppelin, uległ ciężkim uszkodzeniom. Mniejsze przedziały zostały oderwane od kadłuba. Wielu przywódców wyprawy padło ofiarą wściekłych wichrów.

Ocalała załoga walczyła o utrzymanie jednostki w powietrzu, ale w końcu pojazd rozbił się na przedmieściach tętniącej niegdyś życiem metropolii, miasta zwanego w przeszłości Chicago. Rozproszeni i przestraszeni członkowie Bractwa raz jeszcze zwarli szeregi by stawić czoła oczekującym ich zadaniom.

Bractwo mogło wiele zaoferować okolicznym osadom. Wymieniali lekarstwa za żywność i siłę roboczą. W zamian za rekrutów, zapewniali ochronę przed bandytami. Ich szeregi zaczęły rosnąć.

Rozdzielona od głównych sił Bractwa i inaczej myśląca mniejszość mogła stworzyć nowe Bractwo Stali. Odzwierciedlające ich ideały. Przyszłość na pustkowiach, nigdy jednak nie jest pewna. Przebudziła się dawna potęga i także zapragnęła opanować te ziemie. Życie w Bractwie, wkrótce się zmieni.