FANDOM

Ojciec Elijah - starszy Bractwa Stali, jedyny znany niebędący wcześniej paladynem, mentor Veroniki.

Biografia

Zanim Elijah został starszym, był zwykłym skrybą. Mimo to został awansowany na starszego i objął dowództwo nad Bractwem Stali na Pustkowiach Mojave. Był bardzo inteligentny, ale miał inne poglądy niż reszta Bractwa, a były one przez nich mocno krytykowane. Elijah obsesyjnie poszukiwał zdaniem reszty Bractwa "niepotrzebnych" technologii, takich jak uprawa roślin. Elijah uważał że taka technologia pomoże Bractwu przetrwać kolejne lata. Po śmierci rodziców Veroniki, został jej nauczycielem i wychowawcą.

W końcu w Elijahu zaszły zmiany. Stał się nieprzyjemnym i brutalnym człowiekiem. Wysyłał wiele patroli na poszukiwania domniemanej broni, lecz żaden jej nie znalazł. Jego obsesja doprowadziła do śmierci wielu członków Bractwa w elektrowni HELIOS Jeden. Elijah do końca nie chciał wierzyć w swoją porażkę. Jego obsesją stało się zdobycie broni, dzięki, której mógłby zniszczyć RNK. W trakcie bitwy słuch o nim zaginął. Po pewnym czasie zrozumiał że broń, której szukał ukryta była cały czas w HELIOSIE.

Po jego zniknięciu starszym został Nolan McNamara. Jego następca skupił się na odbudowie Bractwa i wprowadził tymczasową izolację od świata zewnętrznego. W tym czasie Elijah wędrował po pustkowiach w poszukiwaniu sposobu na zdobycie ARCHIMEDESA. W końcu dotarł do Dużej Góry, gdzie znalazł setki przedwojennych broni. Nie wiedział, że w tym samym czasie, część Bractwa odkryła co się stało z Elijahem i jakie ma zamiary. Wysłała za nim zabójczynię - Christine Royce, w celu powstrzymania go. Wpadła ona jednak w jego zasadzkę, po czym stała się obiektem wielu eksperymentów medycznych Eiljaha. W końcu odkrył lokalizację "mitycznego" kasyna Sierra Madre, i postanowił się tam dostać. Przedtem dotarł do Opuszczonego Bunkra Bractwa. Przed podróżą wysłał wiadomość Veronice, w której zapewnił że jeszcze wróci, by uratować Bractwo przed zgubą.

Gdy dotarł do Sierra Madre, odkrył że miejsce jest niemal nienaruszone. Zamieszkiwali je jedynie Ludzie-Duchy oraz hologramy. Tam odkrył przedwojenne maszyny, dzięki którym mógł odbudować przedwojenny świat według własnej wizji, z jego Bractwem Stali na czele. Elijah w eksplorowaniu tajemnic kasyna wykorzystywał swoich niewolników. Wysłał na pustkowia sygnał, który ściągał nieuważnych podróżników. Jego niewolnikami zostali Dog, Christine Royce, Dean Domino oraz wiele innych, nieznanych osób

Wkrótce na sygnał zapowiadający otwarcie kasyna natrafił Kurier.

Zakończenia

Gracz ma trzy ścieżki wyboru po spotkaniu z Elijahem:

  • Zabicie Elijaha
  • Zamknięcie Elijaha w skarbcu
  • Połączenie sił

Występowanie

Elijah występuje w DLC do Fallout: New Vegas pod tytułem Krwawa Forsa. Został wspomniany w Fallout: New Vegas oraz w jego DLC pod tytułem Smutki Starego Świata.

Antagoniści w Serii Fallout