FANDOM

Childkiller

Z twej ręki zginęło wiele dzieci, młody kwiat Pustkowi. Nie zjedna ci to raczej powszechnej sympatii. Paskudna osoba z ciebie.

Dzieciobójca (ang. childkiller) jest reputacją w Fallout i Fallout 2. Uzyskuje się ją już za zabicie jednego dziecka (nie liczą się dzieci, które zginęły z rąk jednego z twoich towarzyszy), ale póki nie uśmiercisz co najmniej trzech (w Fallout) lub dwóch (w Fallout 2) nie doświadczysz żadnych skutków towarzyszących tej reputacji. Na uzyskanie reputacji dzieciobójcy nie ma wpływu także zabicie dzieci podczas spotkania z rybakiem i jego synem na mapie świata. Wliczają się za to osoby nastoletnie (np. Myron lub niektóre postacie podczas losowych spotkań z farmerami albo bezdomnymi), które nie wyglądają jak dzieci.

Konsekwencje

Zabijanie dzieci jest prawdopodobnie uważane za największą zbrodnię jaką można popełnić w postnuklearnym świecie. Popełnienie tego czynu niesie za sobą poważne implikacje:

  • mało kto chce mieć do czynienia z dzieciobójcą. Reakcja ludzi na twoją osobę jest obniżona o dziesięć punktów, a niektórzy mieszkańcy pustkowi odmówią rozmowy z tobą niezależnie od reakcji. Do takich istot należy między innymi Gruthar, co uniemożliwia dostanie się do Krypty 13 bez rozlewu krwi,
  • część potencjalnych członków drużyny w Fallout 2, tzn. Sulik, Cassidy, Lenny, Marcus, Goris i K-9, odmawia przyłączenia się do dzieciobójcy. Jeśli taki bohater niezależny jest już członkiem drużyny opuści ją po uzyskaniu reputacji dzieciobójcy,
  • uniemożliwia zdobycie reputacji Bohatera w Fallout 2,
  • podczas podróży po mapie świata można zostać zaatakowanym przez łowców nagród. Oznacza to również, że łowcy nagród w Gruzach zaatakują cię bez pytania.

Błędy w grach

  • W Fallout 2 zabicie dziecka podczas spotkania na mapie świata powoduje podwyższenie karmy, zamiast obniżenia.