FANDOM

Mini-FOV Logo Ten fragment bazuje na Van Buren i nie jest potwierdzony przez kanon Fallouta.
Denver (zwane również Miastem Psów) - miasto w przedwojennym stanie Kolorado. Zostało zajęte przez Legion Cezara, który podbił plemię Wiszących Psów. Po całym mieście włóczą się psy i wilki. W Van Buren jedynymi mieszkańcami miasta byli Odzyskiwacze.

Opis

Denver to miejsce bogate w zasoby, które jednak trudno zdobyć. W mieście jest dużo rzeczy z których możnaby je ograbić, lecz ludzie zwykle nie zapuszczają się w jego głąb ze względu na wilki i dzikie psy. Są one potomkami psów, które po wojnie zostawili właściciele oraz specjalnie hodowanych psów policyjnych. Innymi bestiami, które można tutaj spotkać są gigantyczne karaluchy, szczury, zmutowane nietoperze i jaszczurki.

W Van Buren mieszkańcami miasta mieli być Odzyskiwacze, którzy byli niegdyś więźniami Republiki Nowej Kalifornii. W zamian za wolność jakiś czas pracowali na rzecz Republikii. Zostali wyparci ze swojego obozu przez dzikie zwierzęta i przeniosli się do nowego, tymczasowego na obrzerzach miasta.

Historia

Przed wojną

Przed wojną miał tutaj miejsce boom budowlany. Powstało w nim wiele miejsc pracy, więc większość z nich stanowiły mieszkania dla pracowników. Gdy wybuchła wojna z Chinami zasoby zaczęły być racjonowane a rozwój
Droga do denver

Droga do Denver

miasta zatrzymany. Pracownicy nie mieli z czego otrzymywać pensji, więc roboty stanęły. Dochodziło do strajków i zamieszek. Rząd federalny postanowił nic z tym nie robić. Kiedy Meksyk oraz Wspólnota Czterech Stanów zaczęły cierpieć na braki żywności sytuacja w Denver jeszcze bardziej się pogorszyła z powodu dużej liczby ludności.

W wyniku racjonowania żywności wybuchły kolejne zamieszki. W tym celu na ulicę wyszła Gwardia Narodowa. Uczestnicy zamieszek trafiali do więzień. Niektórzy ludzie celowo atakowali policję i Gwardię Narodową po to aby trafić do więzienia w którym mieli miejsce do życia oraz darmowe posiłki. Następnie miasto nawiedziła Nowa Plaga. Wybuchła kolejna fala zamieszek. Miasto ogarnęła panika a ludzie zaczęli masowo uciekać. Na autostradach powstawały ogromne korki. Po tym jak na świecie zabrakło ropy naftowej pojazdy stanęły i ludzie uciekali na piechotę częściowo blokując miasto. Samochody napędzane energią jądrową były w mniejszości. Ostatecznie 23 października 2077 roku na miasto spadły bomby niszcząc je doszczętnie.

Po wojnie

Po wojnie miasto opustoszało ze względu na duże promieniowanie, a przede wszystkim sfory dzikich psów z których później zasłynęło. Od czasu do czasu do miasta zaglądały małe grupy szabrowników.

W 2251 roku do miasta przybyła grupa uwolnionych więźniów z gangu Portera, którzy w zamian za wolność mieli przygotować miasto na przybycie RNK. Założyli w mieście niewielką placówkę, którą starają się utrzymać do czasu przybycia posiłków.

W 2253 roku przez miasto przeszła grupa świecących ghuli z Boulder. Wokół miasta krążą również ludzie z Legionu Cezara oraz Odzyskiwacze, nielojalni wobec RNK.

Występujący NPC

Odzyskiwacze RNK

Odzyskiwacze zdrajcy

"Źli" Odzyskiwacze

Żołnierze RNK

Legion Cezara

Inni

Występowanie

Denver miało występować w anulowanym Van Buren. Wspomniane zostało w Fallout: New Vegas.