FANDOM

Corvega - samochód firmy Chryslus, popularny w przedwojennych Stanach Zjednoczonych.

Historia

Produkowano trzy modele wchodzące w skład linii Corvega. Auta te nie miały systemów elektronicznych (reklamowano je jako całkowicie "analogowe") i przyspieszały od 0 do 60 mil w 5 sekund.

Nie wiadomo kiedy dokładnie wprowadzono Corvegę do sprzedaży ale w 2056 była już dostępna. Jej koszt w roku 2060 (w chronologii Fallouta bezpośrednio po wkroczeniu wojsk USA do Kanady) to "tylko" 199,999.99 dolarów. Mimo wysokiej ceny, seria sprzedawała się znakomicie - o czym świadczy wielka liczba wraków tych aut na pustkowiach.

Niezgodnie z pierwszymi Falloutami, gdzie samochody te były wyposażone w elektryczne silniki pobierające energię z baterii, w Fallout 3 mają one napęd nuklearny.

Ciekawostki

  • Jedyne nienaruszone Corvegi możemy zobaczyć w Tranquility Lane, a także na pokładzie statku obcych w dodatku do Fallout 3 pod tytułem Statek-matka Zeta.
  • Miniaturowy model tego samochodu można znaleźć na biurku w apartamencie Tenpenny'ego w Tenpenny Tower.
  • Niektóre z wraków pojazdów ciągle stanowią zagrożenie. Pod ostrzałem mogą wybuchnąć i spowodować dość poważne obrażenia postaci a także na krótko napromieniować teren wokół eksplozji.
  • Prawdziwy samochód o napędzie nuklearnym to zbudowany w latach '50 Ford Nucleon (nigdy nie wyszedł poza fazę projektu).
  • Nazwa Corvega to połączenie nazw dwóch modeli marki Chevrolet - Corvette i Vega.

Występowanie

Corvega występuje w Fallout, Fallout 2, Fallout 3, oraz w Fallout: New Vegas.

Galeria