FANDOM

Ciężarówka - duży pojazd silnikowy przeznaczony do przewozu towarów, ludzi itp. Model na zdjęciu używany jest głównie przez armię amerykańską oraz nadaje się do użytku cywilnego.

CharakterystykaEdytuj

Jest to ciężka ciężarówka z kabiną nad silnikiem, dwoma dużymi reflektorami, ogniwami paliwowymi i napędem na trzy osie. Z fabryk zjechało wiele jego modeli, była ona najpopularniejszą ciężarówką w USA przed wojną. Istniało wiele jej wariantów, wojskowe (do transportu żołnierzy, paliwa), cywilne (transport towarów, odpadów). Konstrukcja wzorowana jest na ciężarówkach GMC serii COE z lat 40 i 50 XX wieku.

UżycieEdytuj

Używana była głównie przes US Army do transportu żołnierzy na dużych odległościach. Wojskowe maszyny tego typu były malowane na zielono i posiadały symbol wojsk. Prywatne firmy i użytkownicy posiadali zmodyfikowane pojazdy tego typu, głównie przyczepy.

Po wojnie niewiele z nich przetrwało, problemem stały się częśći zamienne. Na ulicach leży wiele ich wraków. Wiele organizacji korzysta z nich po wojnie. RNK posiada wiele z nich, Boomersi mają kilka nieuszkodzonych ciężarówek na stanie.

WystępowanieEdytuj

Ciężarówki występują jedynie w Fallout 3 oraz Fallout: New Vegas.

GaleriaEdytuj