Gametitle-FO1Gametitle-FO2Gametitle-FO3Gametitle-FOTGametitle-FOBOS
Gametitle-FO1Gametitle-FO2Gametitle-FO3Gametitle-FOTGametitle-FOBOS

Amunicja kal. 12 jest jedynym typem naboi kal. 12 w Fallout, Fallout 2, Fallout 3 i Fallout: Brotherhood of Steel; i jednym z typów naboi kal. 12 w Fallout Tactics.

Opis

Typ amunicji do strzelb gładkolufowych. Składa się z zapalnika, prochu, tamponu i śrutu (shot) lub pocisku (slug). Iglica uderza w zapalnik, który wybuchając powoduje zapłon prochu. Proch spala się (nie wybucha) i tworzy gazy, których ciśnienie wypycha śrut lub pojedynczy pocisk z lufy. Tampon z papieru lub tworzywa sztucznego oddziela proch od śrutu i utrzymuje go w skupieniu w czasie przelotu przez lufę.

Kaliber strzelb oznacza się historycznie w sposób wagomiarowy. Aby określić ile wynosi kaliber strzelby oznaczonej jako kal. 12 (12 Gauge), należy z 1 funta ołowiu odlać 12 jednakowych kul. Średnica tych kul, to kaliber strzelby. Wynika z tego, że im większa liczba, tym mniejszy kaliber strzelby.

Fallout/Fallout 2

Naboje do strzelby wagomiarowego kalibru 12. Na paczce widnieje napis: 'amunicja kal. 12, nie do użytku przez dzieci poniżej 3 lat

Jej powszechność i siła powoduje, iż jest to bardzo wydajna amunicja do czasu zdobycia broni używającej pociski .223 FMJ.

Bronie używające tej amunicji

Fallout 3

Jest ona jedną z najpowszechniejszych amunicji w Fallout 3. Można ją znaleźć między innymi przy zwłokach przeciwników posługujących się strzelbami, w skrzynkach, u handlarzy czy szabrowników.

Bronie używające tej amunicji

Fallout Tactics

Fallout: Brotherhood of Steel

Amunicja kal. 12 występuje w BOS, ale nie w za dużej ilości. Można ją znaleźć przy ciałach przeciwników używających strzelb.

Bronie używające tej amunicji

Amunicja w Fallout
Amunicja w Fallout 2
Amunicja w Fallout 3
Amunicja w Fallout Tactics
Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.