FANDOM

Tenpenny Tower on linnoitettu asuinpaikka Capital Wastelandissa. Se sijaitsee Washington D.C.:n raunioista länteen, suoraan lounaaseen RobCon tehtaasta.

Ennen sotaa rakennus oli loistohotelli, mutta vuoteen 2277 mennessä siitä on tullut Allistair Tenpennyn omistama asuin- ja liikerakennus, jossa saavat asua vain rikkaat. Tenpenny on ennakkoluuloinen erityisesti ghouleja kohtaan, sillä he haluaisivat päästä asumaan rakennukseen.

Jos Lone Wanderer päättää räjäyttää Megatonin atomipommin, hän saa Tenpenny Towerista oman sviitin.

Tausta Muokkaa

Ennen suurta sotaa rakennus oli loistohotelli ja lomanviettopaikka. Ghoul Michael Masters oli aikanaan etevä tiedemies ja asui hotellissa, jonka hän kertoo olleen ”lomakeskus varakkaille ja vaikutusvaltaisille”. Hänen mukaansa se rakennettiin viljelysmaan päälle.

Englantilainen liikemies Allistair Tenpenny saapui ryhmänsä (johon kuuluivat mm. Gustavo ja Mister Burke) kanssa rakennukselle ja hävitti sieltä muutamia feral ghouleja. Huomattuaan, että joutomaalle epätavallisesti hotellin vesi oli puhdasta, he sähköistivät rakennuksen ja rakensivat sen ympärille puolutuslaitteistoa. Hotelli nimettiin uuden omistajansa mukaan Tenpenny Toweriksi. Pian sana hotellista levisi ja sinne alkoi tulvia väkeä joutomaasta. Tenpenny ei kuitenkaan päästänyt sinne kuin varakkaita ja kauppiaita, eikä varsinkaan ghouleja. Hotelliin perustettiin kauppoja, baari ja klinikka, ja sviittejä annettiin Tenpennyn suosiossa oleville henkilöille.

Osat Muokkaa

Ulkopuoli Muokkaa

Tornin ympärille on rakennettu korkea betonimuuri. Rakennuksen takapuolella on sisäänkäynti generaattorihuoneeseen. Pääportin oikealla puolella oleva alue toimii vartijoiden tiloina. Rakennus ei täysin välttynyt tuhoilta ydinsodassa, ja sen vaurioituneita osia on korjattu metallilevyillä.

Sisäosat Muokkaa

Aulassa on portaat kolmanteen kerrokseen, hissi yläkerran sviiteille sekä useita liiketiloja:

Kuvia Muokkaa