Mbox default.png
Reinigung (Problem: Dieser Artikel braucht weitere Übersetzung.)
Icon info.png
Spielmechanik-Artikel
Fallout 3cutcut Granatwerfer
FO: New VegasGranatwerfer
Granatengewehr
Mercenary's grenade rifle
Thump-Thump
Red Victory Granatengewehr
Great Bear Granatengewehr
25mm grenade APW fnvgraFNVGRA
Grenade machinegun
Gnade
FO TacticsGranatwerfer
Granatenpistole
cutcut Heckler
 
Gametitle-FO3 BS.pngGametitle-FNV.pngGametitle-FOT.png

Ein Granatwerfer ist eine Waffe, die eine Granate mit mehr Genauigkeit, höherer Geschwindigkeit und auf größeren Distanzen abschießt, als ein Soldat sie per Hand werfen könnte. Granatwerfer können in verschiedenen Typen in Form von Pistolen bis hin zu vollautomatischen Maschinengewehr-Varianten vorhanden sein, wobei alle tragbaren Waffen Granaten-Munition abfeuern.

Modelle

Unbenannte Granatwerfer

Grenade launcher.png
Gameplay Artikel: Fallout: New Vegas

The grenade launcher is a pump-action operated weapon that fires 40 mm Grenades. It is similar in design to the China Lake Grenade Launcher.

Unbenanntes Granatengewehr

GrenadeRifleFNV.png
Gameplay Artikel: Fallout: New Vegas

The grenade rifle launches 40mm grenades at a respectable distance. Although it has a longer range than regular hand grenades, it lacks explosive punch, so it does less damage than a regular grenade. It's break-action, therefore to reload it you need to crack it open and load another grenade after every shot. It shares a similar design as the M79 Grenade Launcher.

25mm Granaten-APW (Anti-Personen Waffe)

25mm grenade APW.png
Gameplay Artikel: Fallout: New Vegas

The 25mm grenade APW (anti-personnel weapon) is a semi-automatic grenade launcher. It gives you the death-dealing capability of the grenade machinegun in a more portable package. Specifically, this package contains a stock magazine capacity of six grenades, a brisk rate of fire, and decent accuracy.

Grenade machinegun

GrenadeMachinegun.png
Gameplay Artikel: Fallout: New Vegas

The grenade machinegun is a very powerful weapon that fires a slew of grenades at incredible speed. While it's not the most powerful weapon, it can still chew apart almost anything thrown at you. It has a computer screen that appears to be used to monitor the weapon's feed system.

Granatenpistole

Canonbox default.pngFolgendes basiert auf Fallout Tactics und einige Details könnten dem Kanon widersprechen.
Tactics grenade pistol.png
Gameplay Artikel: Fallout Tactics

Single Shot Grenade Pistol. Heavily modified flare-gun, chambered to fire a 40mm grenade.

M79 Granatwerfer

Tactics m79 grenade launcher.png
Gameplay Artikel: Fallout Tactics

M79 grenade launcher. A single shot grenade launcher.

Combat grenade launcher

Icon cut content.pngFolgendes basiert auf Fallout 3 Geschnittener Inhalt und wurde nicht durch Kanon Quellen bestätigt.
COMBATSHOTGUN.png
Gameplay Artikel: Fallout 3

Heckler

Icon cut content.pngFolgendes basiert auf Fallout Tactics Geschnittener Inhalt und wurde nicht durch Kanon Quellen bestätigt.
Heckler.png
Gameplay Artikel: Fallout Tactics