220px-Fallout

Fallout: A Post Nuclear Role Playing Game, také zjednodušeně Fallout. Tato hra byla vyvinuta společností Interplay Entertainment. Vydána v roku 1997. Je to začátek Fallout série. Měl zde být použit GURPS systém vymyšlen Stevem Jacksonem. Ale díky nesouhlasu Steva s použitím jeho systémem ve Falloutu, byl Interplayem vyvinut SPECIAL systém. Fallout je duchovní pokračování Wasteland vyvinutým Electronic arts.

Gameplay Editovat

Fallout4 You're SPECIAL!

Atributy postav Editovat

Fallout používá systém nazývaný SPECIAL. SPECIAL je akronym Strength, Perception, Endurance, Charisma, Intelligence, Agility, Luck.

Skilly Editovat

Hlavní článek: Fallout Skilly

Ve hře je 18 různých skillů. Jejich "levely" jsou určovány od 0% po 200%. Začínající level pro tyto skilly na levelu jedna jsou SPECIAL, ale většina těchto skillů bude mezi 0% a 50%. Kdykoliv hráč navýší svůj level, získá skill point, který může použít na zlepšení jeho skillů. Hráč si může z 18 skillů "Tagnout" 3, které se budou vylepšovat dvakrát rychleji.

• Šest bojových skillů: Small Guns (Malé zbraně), Big Guns (Velké zbraně). Energy Weapons (Energetické zbraně), Unarmed (Nevyzbrojen), Melee Weapons (Zbraně na blízko), Throwing (vrhací).

• Osm aktivních skillů: First Aid (První pomoc), Doctor, Sneak (Tichošlápek), Lockpick (Šperhák), Steal (Zloděj), Traps (Pasti), Science (Věda), Repair (Oprava)

• Čtyři pasivní skilly: Speech (Řečník), Barter (obchodník), Gambling, Outdoorsman (Zálesák).

Knihy které jdou najít v herním světě můžou taky vylepšit nějaký z vašich skillů. Nějaké NPC vám můžou taky vylepšit skill, ale za poplatek. Jak dobrý budete mít skill záleží na atributech vaší postavy - např. charakter s nízkou Inteligencí nebude moct si vylepšit Science na vyšší úroveň.

Nějaké dovednosti jdou vylepšit i tím, že budete používat důležitý item. Např. páčení zámků, vám bude vylepšovat Lockpicking.

Rysy a perky Editovat

Při výběru postavy, hráč si může vybrat dva různé traity (rysy) a dva perky. Rysy mají vždy jedno vylepšení, a jednu nevýhodu. Jak je trait jednou vybrán, nejde u změnit.

Plot Editovat

Umístění Editovat

Hlavní článek: Fallout svět

Hra se odehrává v post-apo světě, za který může "Great War", Nukleární incident, který nastal 23. října 2077. Tento vrchol války o zdroje trval méně než 2 hodiny, ale udělal škodu kterou si nikdo neumí představit.

Děj se odehrává v roce 2161, 84 let po vypuknutí Great War v Jížní Kalifornii. Začíná ve Vaultu 13, domově hlavního hrdiny. Vodní čip ve Vaultu 13, počítačový čip který zodpovídal za recyklaci vody a obstarávání vody pro Vault, byl rozbit. Overseer Vaultu, dává úkol protagonistovi aby našel náhradu. Dal vám "Pip-Boy 2000" a potřebné vybavení.

Postavy Editovat

Hlavní hrdina Editovat

Hráč Falloutu je obyvatel jednoho z vládou-zkažených atomových krytů.

Na konci hry, Vault Dweller je vyhozen z Vaultu 13, a najde vesničku Arroyo. Začátek Fallout 2. "Chosen One", protagonista Fallout 2, je potomek Vault Dweller.

Naverbovatelné NPC postavy Editovat

Narozdíl od Fallout 2 zde, je možné zrekrutovat neomezené množství NPCs.

*edit*

Příběh Editovat

Hráč má 150 dnů, než vodní zásoby Vaultu dojdou. Tento časový limit může být překročen o 100 dní, pokud dojedou cisterny s vodou k Vaultu 13. Po náhradě čipu, je Vault Dweller dotázan, jestli by nezničil armádu mutantů, která ohrožuje lidskou rasu. Mutant, přezdívaný jako "Master" začal používat před-válečné genetické inženýrství, aby předělal lidskou rasu na rasu super mutantů.